Ahad, 10 April 2011


 Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan, walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan Kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.

 Cinta adalah ketika dia mencintai orang lain, dan kamu masih mampu tersenyum, sambil berkata: aku turut bahagia untukmu.
  Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak. Bukan cinta namanya jika perasaan tidak pernah terluka. Bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah merindu dan cemburu._UNTUK ITU TERIMA KASIH CINTA_




Mudahnya kita jatuh cinta
Dan terkadang kecintaan memelikkan kita.
Mengapa mudah kita tertaut hati pada seseorang itu?
Hanya pada pandangan pertama.Begitu mudahnya kita menyintai seseorang.Begitu juga dalam jalan dakwah ini.Kita akan mudah terjatuh cinta.Banyak kali.Cinta pada mereka yang memberikan kita rasa faham ini.kepada mereka yang kita berikan rasa faham ini.Ia adalah tautan hatiYang sukar dimengertikan.Perasaan yang sukarDinukilkan dengan lukisan kita.Begitulah besarnya erti cinta pada dakwah ini.Ia menolak kehendak diri untuk memberi sebuah erti.Jauh dirasakan dekatSering bersama tidak mendatangkan kebosananIanya bahagia tiada tara! Ia mengajar erti untuk tidak berhenti dalam memberi. Ia menolak diri untuk sentiasa mengorbankan diri demi insan yang baru sahaja dikenali kerana ikatan hati itu bertahkik pada cinta Ilahi.( aku dan dia, mengalami rasa yang sama; mudahnya hati ini tertaut dan menyukai manusia. Kerana itu, takutnya apabila dialirkan cinta itu pada yang bukan berhak)Kerana dakwah dan islam, sentiasa menyatukan hati kita,Menjadikan kita sentiasa jatuh cinta sesama kita,Setiap masa.Mudahnya dakwah ini menjadikan kitaUntuk jatuh cinta!
Kerana Allah: Dialah yang meng'allaf'kan hati2 kita!
وَأَلَّفَ بَيۡنَ قُلُوبِہِمۡ‌ۚ لَوۡ أَنفَقۡتَ مَا فِى ٱلۡأَرۡضِ جَمِيعً۬ا مَّآ أَلَّفۡتَ بَيۡنَ قُلُوبِهِمۡ وَلَـٰڪِنَّ ٱللَّهَ أَلَّفَ بَيۡنَہُمۡ‌ۚ إِنَّهُ ۥ عَزِيزٌ حَكِيمٌ۬ 
Dan (Dialah) yang menyatukan di antara hati mereka. Kalaulah engkau belanjakan segala (harta benda) yang ada di bumi, nescaya engkau tidak dapat juga menyatukan di antara hati mereka, akan tetapi Allah telah menyatu-padukan di antara (hati) mereka. Sesungguhnya Dia Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana. ( Anfal: 63)

Tiada ulasan: